header

header

lördag 10 mars 2012

Tema: Lamm (#54 av 365+1)


Det här är Siri! Hon är ett napplamm, hennes mamma brydde sig inte om henne....
Hon var ett av dom första lammen som föddes  när lamningen började, så hon
föddes nångång mellan söndag eftermiddag och måndag morgon...
Sedan igår har hon fått sällskap av två små svarta lamm, som inte heller sköttes
om av deras mamma, så nu har jag tre små lamm att mata med mjölk i nappflaska...
Idag var det lite varmare ute och lite soligt en stund, så hon fick följa med mig ut
en liten sväng efter att jag varit ute i lagårn och matat dom....Det blir bättre bilder ute,
men det är verkligen inte lätt att fota små lamm, Först var jag själv ute, men då skulle
hon bara stå vid mina ben hela tiden. Sen kom Malin ut, så då fick hon försöka ha Siri
hos sig, och sen ibland fö

6 kommentarer:

Rantamor sa...

Men oj så söööt hon var...
om jag bott närmare hade jag hjälpt dig med nappflaskan.
Är det så vanligt att inte mamman vill veta av sina lamm och varför ????

Eva Trillian sa...

Så söt :-)
Ingen sömn för dig nu då? Hur ofta ska ett litet lamm ha mat?

Bonnfrua sa...

Oh så söööt! Ser ut som reklamen för lambi... hihi

Pysselfarmor sa...

ååå så söt...vit och fin!

Helena sa...

Gulligt namn på ett gulligt lamm. Min dotter heter också Siri. :)

Unknown sa...

Vilken söting!! Hade jag bott nära hade jag gärna hjälpt till!!