header

header

tisdag 7 februari 2012

Tema: Nybakat (#33 av 365+1)


Idag har jag ägnat en stor del av dagen, till att baka bröd. Jag gjorde tre olika sorter, smörgåslimpa
som är kryddad med rosmarin och timjan, ljust matbröd, och två långpannor med långpannebröd...
Jättegott blev det...Om nån är intresserad, så finns recepten (utom till det ljusa matbrödet, men recept
på det kommer också snart) på min vanliga blogg, bara sök på kategorin med bakat....

Jag har varit lite slarvig med uppdatering några dagar, men vi har dels firat en födelsedag
här hemma, sen jobbade jag hela helgen, och så har jag varit förkyld...Så det har tyvärr även
blivit ont om kommentarer från mig hos er också, men jag ska försöka hinna med några av er ikväll!!!



6 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Både låter gott och ser gott ut!

AnCa sa...

Åh vad duktig du är! Så härligt med nybakat matbröd, känner nästan den goda doften ända hit!

Pysselfarmor sa...

åhhh så gott det doftar!!!! Det var ett tag sedan jag också bakade, men nu känner jag att till helgen får det bli en deg! Det är min sambo som bakar det mesta numera.

Bonnfrua sa...

Vilka fina limpor!!!!

Rantamor sa...

Här har flitens lampa minsann lyst...
så mycket bak på en gång...
ser underbart gott ut, ska genast gå in å kolla recepten.
Försökte länka till mitt stekpannerecept...gick inte så bra men gå in på Rantamor-På Näthinnan och till länken då funkar det nog...

Tjingelingen.

Theka sa...

Riktigt smaskiga var dom^^