header

header

tisdag 14 februari 2012

Tema: Semla (#38 av 365+1)


Så här en vecka före fettisdagen, så blir det en semla som tema från mig idag...
Tyvärr kan jag själv inte äta semlor eftersom jag inte tål mandel...Men nästa tisdag
kanske jag tillverkar några specialare så jag också får en semla även om det är med annan
fyllning...Den på bilden köpte jag till min käre man för lite sen....

Nån som har kul tips på alternativ fyllning utan nötter eller mandel?
Jag har testat med vaniljkräm, men det vore kul att prova nåt annat....



12 kommentarer:

Anonym sa...

Banan??? Syrran har testat det ngn gång.

//Bonnfrua

Theka sa...

Smask smask!

Tångsnällans blogg sa...

Gott! Har satt i mej några stycken redan! Har inga tips på fyllning just nu men jag ska fundera.....Ha en fin hjärtedag!

Tångsnällans blogg sa...

Hej igen! Kvista in till mej....har lagt ut adressen till semlereceptet. Kram!

Ina sa...

Vad gott det ser ut! Jag som är så sötsugen idag ;-)

Marina sa...

Mums, skulle inte tacka nej till en sådan!

Pysselfarmor sa...

Tänk att jag ännu inte ätit en enda av dessa...helt oförklarligt att det blivit så!

Eva Trillian sa...

Här på västkusten tror jag att det t.o.m. är vanligare med vaniljkräm i, än med mandel. Testa det :-)

Ullagunni sa...

ser mumsigt ut, jag har även sett med blåbärsgrädde, så det går nog bra med vad som helst¨¨

Unknown sa...

Oj så gott!! Jag har provat en fyllning gjort på innankråmet+lika mycket smulat vitt bröd (ex formfranska) + strösocker + ovispad grädde. Rör i hop, ser ut som mandelmassa, blir sött - men funkar jättebra i semla och blir gott

Rantamor sa...

Ååååå va gott...
har inte smakat en enda ännu,
men får väl ta å testa en nästa vecka....

Pysselfarmor sa...

Jag googlade och hittade detta

http://www.allergimat.com/topic.asp?topic_id=1711&forum_id=11&Topic_Title=Nöt och mandelfria semlor&forum_title=