header

header

torsdag 19 juli 2012

Tema: Sjöman (# 176 av 365 + 1)


Idag ( eller läs igår, för det här är ett schemalagt inlägg)
så var vi turister på vår egen ö...
Vi begav oss norrut på Öland, där vi åkte kustvägen mellan Äleklinta och Djupvik.
Vi hade hört talas om att det skulle vara så vackert där, och det var det verkligen....
Ingen av oss hade varit där tidigare faktiskt, eller rättare sagt, jag har ett mycket vagt
minne av att jag var med mina föräldrar i Djupvik
 och såg en sommarteater en sen kväll, då jag var liten, men det räknar jag inte riktigt....

Vädret idag var inte det bästa, det regnade medan vi åkte genom Äleklinta, men det avtog
snabbt och vi stannade till ett par gånger längs vägen...Den här bilden tog jag vid en  gammal fiskebod i Djupvik, jag tänkte först ha lampan som tema, men upptäckte att olje eller om det var fotogenlampa som fanns som tema, tydligen fanns med på förra årets lista...Det är nackdelen då man
är med två år i rad, att man kommer ihåg många ord från förra årets lista, och så tror man att just
dom temana finns med på den aktuella listan, och så gör dom inte det när man kollar....
Det är många ord som jag råkat ut för det med, jag har ju sällan listan med mig då jag är
ute och fotar....
Iallafall, så upptäckte jag att det även står en liten sjöman i fönstret, så då fick jag ju en
möjlighet att använda bilden ändå!!! :)


2 kommentarer:

Eva Trillian sa...

:) Kul! Jag hittade också "min" sjöman i fönstret på en fiskebod!

Pysselfarmor sa...

Men tack för påminnelsen...jag hittade en sjöman i en butik i Stockholm och fotograferade med mobilen....den bilden har jag glömt bort!

Undrar om det är någon som fotograferat en "äkta" sjöman+..??